Apple, son birkaç mali çeyrekte Hizmetler kolunun gelir yaratma açısından yavaş yavaş ivme kazandığını, diğer bölümlerinin ise güç kaybettiğini bildirdi. Hizmetler bölümü App Store, Apple Music ve iCloud gibi şeyleri içeriyor ve şirketin diğer bölümleriyle karşılaştırıldığında daha fazla para kazandırıyor. Bu eğilim birkaç mali çeyrek boyunca devam etti.
Hizmetler bölümü 2024’ün ilk çeyreğinde gelir açısından yeni bir rekora ulaştı. Son araştırmalara göre Hizmetler’in 2025 yılına kadar Apple’a 100 milyar dolar gelir getirebileceği öngörülüyor. Genel olarak Apple’ın yıllık 400 milyar dolar gelir elde etmesi bekleniyor; Hizmetler ise iPhone’dan sonra ikinci en büyük katkıyı sağlıyor. Counterpoint Research, Apple’ın avantajının, diğer faktörlerin yanı sıra yazılım ve donanımı etkili bir şekilde entegre etme yeteneğinde yattığını öne sürüyor.
Wedbush analistleri, Apple’ın Hizmetler bölümünün 2024 sonuna kadar 1,5 trilyon ila 1,6 trilyon dolar arasında bir değere ulaşacağını öngörmüştü, şirketin kendisi de aynı dönemde 4 trilyon dolarlık bir değerlemeye ulaşacağını söylemişti. Teknoloji devinin 2025 başlamadan önce bu duruma ulaşabileceğini varsayarsak, Apple’ın şu anda karşı karşıya olduğu düzenleyici sorunlarının yoğunluğu göz önüne alındığında, bu olağanüstü bir başarı olacaktır. Bununla birlikte, bu yılki iPhone 16 ailesi söz konusu olduğunda önceki raporlar lansmanın sönük olduğunu belirtmişti çünkü gelecek modeller herhangi bir albenisi bulunan özelliğe sahip olmayacak, bu da daha az yükseltmeye yol açacak ve sevkiyatların azalmasına neden olacağı düşünülüyor.