Elektronik Ürünlerde Sahte Servis Uygulamalarına Dikkat!
Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte klima dahil birçok elektronik ürün grubu için bakım, onarım ve montaj ihtiyacının arttığı belirtiliyor.
Tüketicilerin bu hizmetleri almak için genellikle internet üzerinden yetkili servislere başvurduğu vurgulanan açıklamada, bazı kişi veya firmaların sponsorlu reklamlar aracılığıyla arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmaya çalıştığına dikkat çekiliyor. Ayrıca, bazı sahte servislerin üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logosunu izinsiz kullanarak tüketicileri mağdur edebildiği belirtiliyor.
Açıklamada, bu tür sahte servis uygulamalarının tüketiciler için ciddi mağduriyetlere yol açabileceği uyarısında bulunularak, orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması, ürün garantisinin geçersiz hale gelmesi, yanlış veya yetersiz müdahaleler sonucu ürün zarar görebileceği, tamiratın hiç yapılmaması veya eksik yapılması, yüksek ve haksız servis ücretleri talep edilmesi ve hatta bazı durumlarda kişisel verilere erişilmesi gibi dolandırıcılık vakalarına dikkat çekiliyor.
Tüketicilerin bu tür aldatıcı uygulamalardan korunması için Bakanlık tarafından SERBİS’in (www.servis.gov.tr) oluşturulduğu ve tüketicilere ürünlere ait yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşma imkanı sağlandığı belirtiliyor. Ayrıca, servis hizmeti almadan önce ürünün üretici veya ithalatçı firmasının bilgilerinin kontrol edilmesi gerektiği ve internet aramalarında ulaşılan servis bilgilerinin mutlaka doğrulamanın yapılması gerektiği vurgulanıyor. Şüpheli durumlarla karşılaşıldığında Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve Ticaret Bakanlığı resmi internet sitesi aracılığıyla şikayet ve ihbarların yapılabileceği de açıklamada yer alıyor.